Detik cemas,saat bahagia-my 2nd baby

Alhamdulillah,anakku yg kedua telah selamat dilahirkan pada 1.10.11.Pada pagi Sabtu (1.10.11) sekitar jam 8pagi,isteriku sudah mula terasa sakit.Pada pukul 8.30pagi sedikit air ketuban mulai keluaq.Panik juga aku time tu.Apa lagi suruh wife siap apa yg patut,sambil aku kejutan anakku yg sulong tu.Pukui 9pagi keluaq rumah.Wife dlm kereta dah tak senang duduk.On da way jln jem pula kat trafik lite simpang empat Kuang.Aduhai.......
Lepas ja trafik lite tu aku terus pecut,lampu merah selamba ja aku langgaq.haa..haa....emergency la katakan.

Sampai ja kat Putra Medical Centre (PMC) terus bawa wife jumpa Doktor Ratna.Kebetulan hari tu mmg ada appointment dgn dia.Sebabnya due date utk 2nd baby ni 10.10.2011.Tapi kali ni awai pula dia nak keluaq.
Bila doktor check ja....dah terbuka 7cm! Terus depa bawa naik dewan bersalin.Niat dihati memang nak temankan wife dlm dewan bersalin,nak bagi semangat la katakan......Tapi yg si Haziq ni pula dok teriak.'nak mama...nak mama....'dah tgk mama dia kena tolak masuk dewan bersalin,mau tak teriak.Aku ni pun pujuk la bawa turun kat bawah beli aiskrim.Bila naik balik,tengok2 wife dah bersalin.aik?? cepat la pula.he2..
Time anak pertama punya la lama....Apa2 pun Alhamdulillah.....dah selamat semuanya.Dapat baby boy.

ni gambaq dlm bilik bersalin

Aku terus mengambil wuduk dan mengazankan anakku dibilik penjagaan bayi.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More