Koleksi email SPAM:

Ini adalah diantara email SPAM yg sering aku terima.Aku coretkan di sini agar kita semua tidak menjadi mangsa penipuan.Aku kategorikan email² ni sebagai Koleksi E-Mail SPAM.Akan banyak lagi yg akan aku paparkan.
----------------------------------------------------------------------
 
Salam.
 
Before anything, saya mohon maaf kerana terpaksa menggunakan medium ini untuk saya usulkan proposal saya. Secara peribadi, saya buat sedikit research mengenai anda sebelum saya menghantar pesanan ini. Saya harap pihak Tuan/Puan akan melayani usul saya secara peribadi dan sulit berdasarkan komitmen saya sebagai pegawai bank.
 
Nama saya Ms. Nora Abd Manaf,bekerja dibawah Maybank (M) Bhd ,reporting kepada Group Human Capital. Sebelum ini kami punya seorang klien dari luar Negara. Beliau merupakan seorang doktor dan pemilik kepada Carribean Cadbury. Beliau bagaimanapun telah meninggal dunia pada March 2011 dalam satu kejadian gempa bumi di Jepun semasa beliau bercuti di sana. Beliau sebelum itu baru sahaja membuat deposit tunai sebanyak USD5.5mil ke akaun peribadi beliau di Kuala Lumpur,di mana sehingga kini akaun beliau masih tidak terusik. I’m monitoring this account closely with my position in the Bank dan sehingga kini still tiada tuntutan dari mana mana pihak jadi saya telahpun removed fail beliau to my private vault.
 
Dengan ini saya ingin mengambil kesempatan untuk memindahkan wang ini ke akaun syarikat atau mana mana akaun peribadi yang aktif (bermakna wang berjumlah besar selalu di depositkan ke akaun tersebut)atau samada ke akaun luar negara adalah lebih baik. Saya berharap jika tuan berminat untuk mengusahakan transaksi ini, saya sendiri akan memastikan transaksi ini selamat dan tidak akan dikesan oleh mana mana pihak berdasarkan kedudukan serta position saya bersama Maybank (M) Bhd dengan syarat segala transaksi antara kita haruslah remain confidential / sulit.
 
Saya juga akan merahsiakan segala pengetahuan saya mengenai anda demi kepentingan bersama. Urusan transaksi ini juga haruslah diusahakan serta diselesaikan secepat mungkin sebelum harta milik mendiang dirampas atau sebelum akaun tersebut di declair unserviceable oleh Bank kami. I am in possession of every information ,jika transaksi ini dipindahkan ke akaun Tuan/Puan, segala entire transaction lepas berkaitan mendiang dan bank kami akan saya pastikan automatically  dipadamkan dari system kami.
 
Apa yang saya perlukan adalah seorang partner yang trustable, boleh dipercayai serta jujur. Dimana jika Tuan/Puan berminat mengusahakan transaksi ini saya,keuntungan akan kita kongsi where your share as compensation adalah sebanyak(40%) while (60%) untuk pihak saya.
 
Though this approach mungkin kelihatan agak desperate but I can assure you apa jua keraguan serta apa apa tentang proposal ini,will be adequately answered in order to give you on a clearer understanding of it agar transaction ini akan diusahakan dengan berjaya. Seandainya Tuan berminat akan usul saya ini sila balas email saya beserta nombor telefon dan detail mengenai diri anda ke email official saya di nora.manaf@hotmail.my
 
Waiting for your prompt response,
 
 
Best Regards,
Nora Abd. Manaf

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More