Beli SimKad U Mobile Online

Kali ni aku nak berkongsi pengalaman aku beli simkad U Mobile secara online.Ni aku beli direct dari
website U Mobile bukan dari agen atau yg jenis iklan² kat dalam forum tu.Rasanya kalau beli kat sini lebih selamat.Nombor kita boleh pilih,tapi biasa laa dah RM8.00 utk pek permulaan mesti laa nombor tak berapa cantik.Macam aku tak kisah sangat pasal nombor² ni.Janji aku senang beli secara online.Jimat masa & tenaga.Yang best sekali,RM8.00 ni termasuk kos penghantaran.Maknanya free delivery charges!! Kalau beli kat dlm forum²,selalu cas RM 10.00 utk kos penghantaran.

Ok.Cara nak beli senang jaa.Macam biasa kena masuk web U Mobile dulu.KLIK SINI
Lepas tu scroll down,anda akan nampak SIM Pack Purchase.KLIK SINI
Kemudian isi apa yg perlu kat bawah tu.


Kita boleh pilih nombor yg tersedia ada.Tengok yg aku bulatkan.Klik Refresh untuk nombor² yg lain.

Dah siap semua,klik SUBMIT


Proses pembayaran,aku pilih kaedah pembayaran melalui Maybank2u.Pemotongan dari Kredit Kad serta bank² lain pun ada.Dont worry.  :-)



Dah siap proses pembayaran melalui Maybank2u.Jangan lupa klik Print,bukannya apa,hanya utk sebagai bahan bukti jika berlaku penipuan.Org tua² kata 'Beringat Sebelum Kena,Sediakan Payung Sebelum Hujan"
Orait!! Dah siap pembayaran.


Pengesahan dari U Mobile mengenai pembelian SIMCARD secara online.
Proses seterusnya? Tunggu Simkad ni sampai terus ke pintu office anda.
Dah siap!! Kalau Simkad tu dah sampai,nanti aku up-datekan kat sini.
Wassalam................

1 comments:

Skrg dh xbole purchase dr website la. Xleh nk pilih nombor sndri. Huhu.

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More